- Колективність. На відміну від традиційних олімпіад, які є індивідуальними змаганнями школярів, у турнірі беруть участь колективи старшокласників.Жива творчість, робота цілого колективу, де у кожного є своя конкретна ділянка, визначена як інтересами спільної справи,так і реальними можливостями окремого члена колективу; дає можливість школярам успішно вести науковий пошук, домагаючись практичних результатів. Учасники набувають навики колективної творчої праці, закладаючи основу для своєї майбутньої наукової роботи.
- Зміст турнірів. Завдання, які пропонуються на турнір - це проблеми, подібні до тих, які постають перед вченими при розгляді реальних правових явищ. Їх вирішення передбачає проведення самостійних теоретичних досліджень. Умови завдань сформульовані максимально коротко, без яких-небудь вказівок на те, що завдані суттєво, а чим можна знехтувати. Тому учасники турніру юних істориків та правознавців (ТЮІП) повинні самі зробити необхідні припущення, вибрати лінію аргументації, опрацювати законодавчу та теоретичну базу і на підставі цього зайняти позицію та зробити висновки – тобто, пройти через всі етапи складної наукової роботи.
- Наукова дискусія – (бій) основна форма подання учасниками турнірів розв’язання завдань. У ході бою команди почергово виступають у ролі доповідача, опонента чи рецензента. Школярі повинні в полеміці відстоювати правильність своїх висновків, показати глибоку усвідомленість розглядуваного питання, вміння швидко знаходити потрібні аргументи, бачити сильні та слабкі сторони свого розв’язку і розв’язку опонента.
- Тривалість. проведення ТЮІП не зводиться до суми окремих заходів. Іще під час роботи над завданням в школах формуються творчі колективи, які діють аж до фінального туру. Але на цьому робота колективів не закінчується: на наступний рік її продовжують учні, які вступили в них раніше, залучаючи до роботи нове поповнення. Так закріплюються традиції творчого підходу до занять з історії та правознавства.
середа, 27 лютого 2013 р.
Особливості турніру
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар