середа, 27 лютого 2013 р.

Особливості турніру

  1.    Колективність. На відміну від традиційних олімпіад, які є індивідуальними змаганнями школярів, у турнірі беруть участь колективи старшокласників.Жива  творчість,  робота  цілого колективу,  де  у  кожного є своя конкретна ділянка, визначена як інтересами спільної справи,так  і реальними можливостями окремого члена  колективу; дає  можливість школярам успішно вести науковий пошук, домагаючись практичних результатів. Учасники набувають навики колективної творчої праці, закладаючи основу для своєї майбутньої наукової  роботи.
  2. Зміст  турнірів.  Завдання,  які  пропонуються на  турнір -  це  проблеми,  подібні  до  тих,  які  постають перед вченими при розгляді реальних правових явищ. Їх вирішення передбачає проведення самостійних теоретичних досліджень. Умови завдань сформульовані максимально коротко, без яких-небудь вказівок на те, що завдані суттєво, а чим можна знехтувати. Тому учасники турніру юних істориків та правознавців (ТЮІП) повинні самі зробити необхідні припущення, вибрати лінію аргументації, опрацювати законодавчу та теоретичну базу і на підставі цього зайняти позицію та зробити висновки – тобто, пройти через всі етапи складної наукової роботи.
  3.   Наукова  дискусія – (бій) основна форма подання учасниками турнірів розв’язання  завдань. У ході бою команди почергово виступають у ролі доповідача, опонента чи рецензента. Школярі  повинні  в  полеміці  відстоювати правильність своїх висновків, показати глибоку усвідомленість розглядуваного питання, вміння швидко знаходити потрібні аргументи, бачити сильні та слабкі сторони свого розв’язку і розв’язку опонента.
  4.  Тривалість. проведення ТЮІП не зводиться до суми окремих заходів. Іще під час роботи над завданням в школах формуються творчі колективи, які діють аж до фінального туру. Але на цьому робота колективів не закінчується: на наступний рік її продовжують учні, які вступили в них раніше, залучаючи до роботи нове поповнення. Так закріплюються традиції творчого підходу до занять з історії та правознавства.

Немає коментарів:

Дописати коментар